ANOREKSJA - KRÓTKI TEST CZY CIERPISZ NA ANOREKSJĘ

• Czy masz obsesję na punkcie ćwiczeń fizycznych?
    • Czujesz się coraz bardziej przygnębiona, nieszczęśliwa i samotna?
    • Czy uczysz się albo pracujesz z ogromnym zapałem, poświęcając na to ogromnie dużo czasu?
    • Starasz się uczyć i pracować perfekcyjnie?
    • Czy masz poczucie, że jesteś za gruba, mimo że inni mówią Ci, że jesteś chuda jak patyk?
    • Czy nie przyznajesz się do uczucia głodu, mimo że jesz zdecydowanie za mało?
    • Czy spędzasz dużo czasu w samotności i wolisz jeść sama, nawet wtedy, kiedy ugotujesz obiad dla całej rodziny?
    • Czy zatrzymała się u Ciebie miesiączka?
    • Czy straciłaś znacząco na wadze w ostatnim czasie?
    • Czy dążysz do osiągnięcia jakiejś wagi, a po jej osiągnięciu wyznaczasz sobie następny jeszcze niższy próg, do którego znowu zaczynasz dążyć?

Jeśli odpowiedziałaś twierdząco na przynajmniej kilka pytań, najprawdopodobniej cierpisz na anoreksję. Aby temu zapobiec koniecznie zwróć się do lekarza lub psychoterapeuty i skonsultuj się w celu uzyskania pomocy!

BULIMIA, KRÓTKI TEST CZY PROBLEM DOTYCZY CIEBIE

• Zaraz po posiłku znikasz w ubikacji, żeby zwymiotować to, co zjadłaś?
  • Czujesz wstręt do siebie i masz poczucie winy po każdej „uczcie” i wymiotowaniu?
  • Dbasz bardzo o swoją wagę i boisz się, że utyjesz?
  • Masz takie sesje objadania się i wymiotowania co najmniej 2 razy w tygodniu od przynajmniej 3 miesięcy?
  • Podjadasz sobie w ukryciu, zwłaszcza duże ilości słodyczy – batoników, czekolad, chrupek itp.?
  • Masz problemy z pieczeniem w gardle, przełyku, bóle gardła?
  • Masz problemy z zębami – zniszczone szkliwo, liczne dziury w zębach, choroby dziąseł?
  • Odczuwasz problemy zdrowotne – powiększone gruczoły szyjne, zakażenia gruczołów ślinowych, arytmię serca, ogólne zmęczenie, bóle mięśni, zawroty głowy?
  • Masz poczucie utraty kontroli nad ilością pochłanianego jedzenia?
  • Ukrywasz fakt objadania się i wymiotowania przed rodziną?
  • Stosujesz różne diety, ale nie tracisz na wadze?

Jeśli odpowiedziałaś twierdząco na przynajmniej kilka pytań, najprawdopodobniej cierpisz na bulimię. Aby temu zapobiec koniecznie zwróć się do lekarza lub psychoterapeuty i skonsultuj się w celu uzyskania pomocy! Psychoterapia pomoże Ci rozpoznać przyczyny Twojego problemu i nauczy Cię radzenia sobie z nimi. Leczenie medyczne ratuje Twoje zdrowie fizyczne.

Jeśli chcesz uzyskać pomoc,

zadzwoń i umów się na wizytę

Alicja Maria Jankowska
Kom. +48 603 49 11 55